zondag 2 maart 2014

Superfood: Granaatappel

Heyhoi! Ik heb vandaag even een snel artikeltje voor jullie, want ik heb vandaag neit veel tijd gehad, sorry vergeef me! Toch probeer ik er iets leuks van te maken! :)
Omdat ik zag dat ik nog niet ontzettend veel artikelen heb over eten, heb ik vandaag een artikel voor jullie over eten!
Je zult nu wel denken, what the is een granaatappel? Nou ik kan je zeggen, een heerlijk iets! We hebben een keer bij geschiedenis granaatappelpitjes op, whut? Bij de granaatappel gaat echt vooral om de pitjes die te eten zijn. Ondanks dat ze lekker zijn, zijn ze ook harstikke goed voor je! Maar waarom eigenlijk? Lees dan dit artikel!


De granaatappel heeft meerdere redenen waarom het zo goed voor je is! De granaatappel bevat ook veel vitamine C en een mineraal  kalium. Ook heeft de appel Polyfenolen. Polyfenolen zijn antioxidanten, die ervoor zorgen dat vrije radicalen geneutraliseerd worden.
Dit nog andere redenen waarom de granaatappel gezond is:

♥ De pitjes werken ontstekingsremmend
♥ Granaatappels hebben een bloeddrukverlagende werking
♥ Ze zorgen voor een mooie huid
♥ De vruchten kunnen overgangsklachten verminderen (, omdat dit nu echt belangrijk is om te weten. Uguhm )
♥ Er wordt bovendien gezegd dat ze preventief werken tegen kanker en tegen hart- en vaatziekten

Nou, leuk en aardig die granaatappel, maar waar is het te koop? Nou, gewoon bij de albert heijn en ik denk ook wel andere supermarkten! Ik heb het bij de albert heijn gekocht in een bakje waar de pitjes er al uit gehaald zijn!
Deze koop ik:

Je kunt granaatappel eten als gewoon de pitjes eruit te halen met een vorkje.Als je een granaatappel zelf koopt kan je het persen. Dat kan je doen om het gewoon te persen als een sinaasappel. Ook kan je zoals dit bakje ook gewoon de pitjes eten. Je kunt de granaatappel doorsnijden en de pitjes eruit halen met je handen of met een lepel. Let op: het spettert nogal en was je handen goed, anders blijven er rode vlekken achter. En dat willen we niet!

Dit was m'n 'superfood' artikel! Ik wist eerst niet dat granaatappel zo goed was, haha! Hebben jullie wel eens een granaatappel op? Of gaan jullie er een eten?
Liefs, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je mag linkje achterlaten in reactie's & 'k vind robots wel oké, dus je hoeft niet te 'bewijzen' dat je geen robot bent :p.

xox