woensdag 1 januari 2014

How to: Goede voornemens volhouden.

Heei! HAPPY NEW YEAAAAARRR ! Nieuw jaar, nieuw kansen :)
Ik hoop dat dit jaar beter zal gaan, als vorig jaar :D. 
Waarschijnlijk hebben veel van jullie ook voornemens gemaakt voor het nieuw jaar!
Alleen vaak lukken ze niet, maar ik ga jullie vandaag wat tips geven zodat het wél lukt!
't is neit een hele lange blog, maar toch kan het je helpen. 
Havefun:)






1) Je kunt niet alles in één keer kunnen! Je moet het een beetje opbouwen. Als ik bijvoorbeeld al2 dagen in de week 2stukken fruit eet, ga je toch vooruit! Dus kleine stapjes zijn juist goed, zodat je eraan kan wennen.

2) Je voornemens moeten realistisch zijn, je kant bijvoorbeeld niet in één jaar wereldberoemd zijn.













3) Zorg er ook voor dat je voornemens duidelijk zijn. Als je zegt ''Ik wil beter met geld omgaan'' hoe dan? en wanneer? Hoe vager je voornemen is, hoe kleiner de kans is dat het je lukt om vol te houden.

4) Zorg dat je de voornemens leuk vind en er trots op kan zijn als het je lukt! Dat is het belangrijkste, anders gaat het echt heel moeilijk!

5) Zoek plaatjes of quotes. Wanneer je dat leest dan weet je weer even waar je het voor doet, zodat je gemotiveerd blijft.













6) Vertel je voornemens aan vrienden of familie. Zij kunnen je helpen dat je gemotiveerd blijft! Misschien zijn er mensen die hetzelfde voornemen hebben. Jullie kunnen dan samen de voornemen doen en dat helpt beter dan alleen!

7) Beloon jezelf! Wanneer je al vooruitgang hebt gemaakt, mag je jezelf heus wel even verwennen!











8) Accepteer dat het soms even niet goed lukt. 

9) Geloof in jezelf. Dit is echt één van de belangerijkste punten om je doel behaalbaar te maken. Je moet geloven dat het lukt! ''If you can dream it, you can do it''









Ik hoop dat het jullie gaat helpen je voornemens vol te houden, ik ga me er ook aan houden!
Hebben jullie nog een andere manier hoe jullie je aan de voornemens houden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je mag linkje achterlaten in reactie's & 'k vind robots wel oké, dus je hoeft niet te 'bewijzen' dat je geen robot bent :p.

xox