zondag 21 september 2014

Beautyfriday | Wenkbrauwen epileren

Heeeei ! Vandaag weer een Beautyfridayyy! Je zult denken, het is geen vrijdag, maar ik had tot nu toe nog geen wifi op me laptop, door wat dingen. Ik had me blog al wel klaar, maar kon 'm niet online zetten, bij deze dus.
Deze keer ga ik het hebben over wenkbrauwen epileren! Misschien heb je het niet altijd door, maar wenkbrauwen bepalen een groot van hoe je gezicht eruit ziet. Niet alleen de vorm aan je gezicht, maar het ziet er ook veel verzorgder uit als je een strakke wenkbrauw heb in plaats van een wenkbrauw met allemaal verdwaalde haartjes. In dit artikel vertel ik je welke vorm het best bij je past, hóe je epileert en wat je moet doen áls je een foutje maakt en ietjes te veel epileert.
Veel plezier met lezen!






Welke vorm?

Dit is de vorm voor de 'perfecte' wenkbrauw. Het wordt gemeten vanuit de neusschelp. A is waar je het moetenn beginnen, B is waar het boogje is en C waar je wenkbrauw eindigt.



Hoe moet je epileren?
Nu je weet wat je vorm moet worden, kunnen we aan de slag met het epileren!

  • Zorg voor een spiegel met een helder beeld en goed licht.
  • Om de 'pijn' te verzachten kan je van tevoren een ijsklontje op je wenkbrauwen doen.
  • Laat je wenkbrauwhaar meegaan met de groei van je wenkbrauw en duw ze niet naar boven of beneden.
  • Haal haartje voor haartje weg en niet hatseflats alles in een keer, want dan heb je grote kans dat je te veel weghaalt!
  •  Epileer nóóit aan de bovenkant!
  • Werk van binnen naar buiten
  • Haal laagje voor laagje wenkbrauwen weg en niet eerst aan de binnenkant heel veel, waardoor de buitenkant er super raar uitziet.
  • Hoe telkens goed in de gaten hoe je wenkbrauw vorm er op dat moment uitziet


Wat te doen als je te veel epileert?
Het kan altijd voorkomen dat je iets te veel weghaalt en dat ziet er niet mooi uit!
Je kunt op drie verschillende manieren je wenkbrauwen bijkleuren, zodat het er weer mooi uitziet!

1. Gebruik een potlood met een dunne punt of een extra wenkbrauwhaartjes te faken. Zet dunne lijntjes tussen de haartjes met de haargroeirichting mee.

2. Kleur je wenkbrauwen in met een poeder. Gebruik bij voorkeur een sjabloon en een taupekleurige poeder. Van taupe zijn meerdere soorten (licht, donker) en je kunt de intensiteit makkelijk zelf bepalen.

3. Heb je mooie, maar te lichte en weerbarstige wenkbrauwn? Geef ze kleur en fixatie door een eyebrow gel met kleur ge gebruiken. Als de kleur perfect is, kun je met alleen een transparante eyebrow gel uit de voeten.



Ik hoop dat jullie het leuk en zinvol artikel vonden! Over twee weken komt alweer de derde artikel!
Liefs, xoxo
Don't forget me to follow on Bloglovin

9 opmerkingen:

  1. Handig artikeltje :)
    Ik heb heeele blonde wenkbrauwen en hoef dus eigenlijk nooit heel veel te epileren, je ziet het toch niet ... Maar voor mijn idee doe ik het toch altijd maar haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handig!! ik heb haartjes zitten die verdwaald zijn, maar omdat ik hele lichte heb zie je het niet. dus ik laat het maar zo.

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig!
    Zelf epileer ik ze niet, je ziet ze toch niet aangezien ik lichtblonde wenkbrauwen heb.

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ga ik zeker goed gebruik van maken! Bedankt voor het artikel! Je hebt een leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg handig! Die foto ook. Zo weet ik eindelijk hoe ik kan gaan epileren. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan echt niet meer zonder epileren, het is zoveel mooier en het staat verzorgd!

    BeantwoordenVerwijderen

Je mag linkje achterlaten in reactie's & 'k vind robots wel oké, dus je hoeft niet te 'bewijzen' dat je geen robot bent :p.

xox