zondag 15 december 2013

Peperkoekhuisje maken!

Hooii! 'k heb gister voor 't eerst een peperkoekhuisje gemaakt! Ik wou dit even aan jullie laten zien. Misschien hebben jullie geen zin om te lezen maar sommige misschien ook wel, dus hier is die! Ik geef gelijk wat tips :).














Eerst is 't handig om de peperkoek te kopen, je kan dat ook helemaal zelf maken, maar ik heb de vorm al gekocht. Dit is bij de ikea te koop voor ongeveer 2,50.










Alles wordt trouwens beplakt met glazuur. Poedersuiker met een beetje water. Er hoeft echt niet veel water in, want het moet zo dik mogelijk zijn. Je kan het glazuur in een spuitzak doen of een snoepzak en er een klein puntje afknippen.
Toen heb ik de zijkant zo neergezet dat je een beetje zit hoe het moet.
Tip: Het dak kan je het beste tegelijk erop doen.
Zelf heb ik de schoorsteen niet gebruikt, omdat ik hem zonder mooier vind.
Tip: Heb geduld! Het is nogal geduld hebben en je moet het doorhebben ;).













En dan kunenn we nu beginnen met het versieren! Ik zou zeggen, pak al je snoep, decoratiedingen, chocola uit de kast. :) En dan wat glazuur en opplakken maar.
Tip: Als je ruitjes op het zak maakt, doe dat van boven naar benede!
Ik heb dit peperkoekhuisje gemaakt voor een vriendin ( www.lifeasanoek.blogspot.nl ) als surprise voor sinterkerst&nieuw. Het was  volgens mij echt een geslaagde surprise ! ;D
Dit is het eindresultaat:



\















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je mag linkje achterlaten in reactie's & 'k vind robots wel oké, dus je hoeft niet te 'bewijzen' dat je geen robot bent :p.

xox